loader
bg-category
Floata: Tambah A Button Terapung Untuk Skrin Anda Untuk Tweet Daripada Mana-mana App

Berkongsi Dengan Rakan-Rakan Anda

Artikel Penulis: Kenneth Douglas

Saya bukan junkie Twitter, tetapi saya pemilih yang masuk akal apabila ia datang kepada aplikasi mudah alih yang dicipta untuknya. Sejak permulaan Android yang sederhana, saya telah melihat banyak pelanggan Twitter pihak ke-3 yang membuat jalan ke Google Play Store. Ini mungkin bermakna persaingan adalah sukar bagi pemaju baru untuk membawa sesuatu yang baru ke meja yang dapat meningkatkan penggunaan Twitter anda selain menawarkan sesuatu yang unik. Floata hanya aplikasi yang saya dapati sangat membantu jika anda perlu membuat tweet sesuatu dengan cepat setiap kali, di mana sahaja anda mahu. Kerana, tidak seperti aplikasi Twitter tradisional, Floata dapat terapung di atas aplikasi lain, membolehkan anda mengaksesnya dengan hanya mengetuk ikon minisculenya.

Floata adalah salah satu aplikasi yang banyak pengguna Android tidak akan suka. Alasannya ialah antara muka barebones dan akses Twitter terhad. Premis asas adalah untuk membolehkan anda menyiarkan tweet dari mana saja di Android anda, sama ada pelayar web anda, antara muka kamera atau apa-apa lagi. Anda hanya boleh mengetuk ikon terapungnya yang akan membolehkan anda mengarang tweets anda secara on-the-go. Aplikasi ini tidak membenarkan banyak penyesuaian sama ada, dan jujur, saya tidak teruja dengan itu. Floata hanyalah aplikasi mudah dibina untuk tujuan yang mudah dalam fikiran.

 

Apabila dilancarkan untuk kali pertama, anda boleh mengetik 'Log masuk' pada skrin utama untuk masuk ke akaun Twitter anda. Setelah itu selesai, anda boleh mengaktifkan atau menyahaktifkan Floata pada bila-bila masa dengan mengetuk suis 'Hidup / Mati' pada skrin utama. Apabila anda mendayakan Floata, ikon terapung kecil muncul pada skrin anda, yang anda boleh seret dengan mudah ke mana sahaja yang anda mahu.

Apabila anda mengetuk ikon ini, tetingkap Tweet kecil muncul, di mana anda boleh menulis tweet anda dan memukul 'Tweet' untuk menyiarkannya secara langsung ke Twitter. Tetingkap terapung juga memaparkan jumlah bilangan aksara supaya anda dapat dengan mudah mengetahui sama ada anda berada dalam lingkungan 140 watak watak Twitter atau tidak. Memandangkan aplikasinya hanya mudah, ini bermakna Floata sangat pantas, dan berjalan dengan sangat baik walaupun pada peranti Android yang lebih tua.

 

Namun, Floata tidak sempurna. Walaupun saya suka antara muka, dan saya suka bagaimana semuanya boleh diakses, aplikasi kadang-kadang membuka UI skrin penuh dan bukannya memaparkan tetingkap Twitter kecil. Floata kini berfungsi pada semua peranti Android yang menjalankan 2.3 dan ke atas. Anda boleh memuat turun secara percuma dari Google Play melalui pautan yang disediakan di bawah.

Pasang Floata dari Play Store

Berkongsi Dengan Rakan-Rakan Anda

Komentar Anda